Dzieci Szkolne
Trening Umiejętności Społecznych
są to zajęcia nastawione na kształtowanie i doskonalenie umiejętności społecznych, prowadzone przez dwóch terapeutów w małych grupach 3-6 osobowych. Podczas spotkań pracujemy przede wszystkim nad tworzeniem relacji pomiędzy uczestnikami grupy poprzez rozwijanie umiejętności związanych z komunikacją i emocjami. Na zajęciach uczymy się:
- Jak nawiązać i podtrzymać kontakt
- Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach (zaczepianie, podpuszczanie, agresja)
- Przestrzegania norm i zasad grupowych
- Wyrażania emocji w sposób adekwatny i akceptowany społecznie
- Interpretacji i rozumienia emocji innych osób
- Rozwiązywać problemy na bieżąco pojawiające się na zajęciach
Spotkania odbywają się raz w tygodniu o stałej porze i trwają 60 lub 80 minut.
Sobotnie planszówki
CEL WARSZTATÓW
• Ćwiczenie umiejętności współpracy w grupie
• Rozwijanie zainteresowań
• Spędzanie czasu w grupie znajomych
Terminy: co druga sobota miesiąca w godzinach porannych
Rozpoczęcie zajęć – listopad 2016 (zgłoszenia przyjmujemy do końca października
Prowadzący warsztaty: Joanna Golec i Agnieszka Żakieta
Cena warsztatów 120 zł za miesiąc – 60 zł za spotkanie
Zgłoszenia — tel. 534180555 lub poradnia@simuli.pl
Konsultacja
wymienione formy wsparcia są indywidualnie dopasowywane do potrzeb dziecka. Dbając o indywidualizację oddziaływań terapeutycznych, przed rozpoczęciem zajęć zapraszamy na 50 minutowe spotkanie dziecka i rodziców z terapeutą. W przypadku nowopowstających grup, zajęcia rozpoczynają się gdy zgłosi się i zakwalifikuje odpowiednia do rodzaju grupy liczba osób.
Terapia indywidualna
- są to 50 minutowe spotkania dziecka z terapeutą, których program i przebieg ustala terapeuta po konsultacji z dzieckiem i rodziną, w zależności od potrzeb dziecka.
Zajęcia dodatkowe
Trening Zastępowania Agresji
to zajęcia kierowane do dzieci przejawiających trudne zachowania, nastawione na naukę zachowań społecznie akceptowanych oraz wyrażanie trudnych emocji w sposób nieagresywny. Zajęcia prowadzone są przez dwóch terapeutów w małych grupach 3-6osobowych. Spotkania odbywają się raz w tygodniu o stałej porze i trwają 60 lub 80 minut.
- Trening Umiejętności Praktycznych – zajęcia rozwijające samodzielność, odbywają się w małych grupach prowadzonych przez dwóch terapeutów. Spotkania odbywają się o stałych porach i trwają 90 minut. Czytaj więcej…
- Zajęcia w terenie– to spotkania w grupie połączone z wyjściami poza Centrum Terapii, mające na celu naukę zasad zachowania w miejscach publicznych (poczta, kino, muzeum itp.) przy jednoczesnym tworzeniu relacji pomiędzy uczestnikami grupy i rozwijaniu umiejętności związanych z komunikacją Na zajęciach ćwiczymy takie umiejętności jak:
- Samodzielne poruszanie się środkami komunikacji miejskiej
- Korzystanie z miejsc publicznych
- Nauka załatwiania spraw życia codziennego (np. zakupy)
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie i trwają 2 do 3 godzin.
- Warsztaty Zainteresowań– są to zajęcia praktyczne zorientowane na rozwijanie zainteresowań uczestników, przy jednoczesnym tworzeniu relacji pomiędzy uczestnikami i rozwijaniu umiejętności związanych z komunikacją. Spotkania prowadzone są w niewielkich grupach, odbywają się raz w tygodniu i trwają od 60 do 120 minut. W zależności od zainteresowań zapraszamy na:
- Warsztaty plastyczne
- Warsztaty decoupage
- Zajęcia sportowe
- Gry planszowe i strategiczne
- Arteterapia – zajęcia wykorzystujące sztukę w pracy nad emocjami. Spotkania małych grup do 5 osób prowadzi arteterapeuta, zajęcia odbywają się raz w tygodniu, o stałej porze. Czytaj więcej….
Logopeda
U dzieci z zespołem Aspergera możemy zauważyć takie problemy z rozwojem mowy jak:
- opóźniony jej rozwój,
- zaburzona intonacja głosu (bardzo głośny, lub bardzo cichy ton),
- powierzchowny, perfekcyjny, literacki język, (często stosowany nieadekwatnie do sytuacji),
- sztywny, monotonny ton głosu bez zabarwienia emocjonalnego,
- nietypowa charakterystyka głosu,
- uszkodzenie zdolności rozumienia języka – znaczeń przenośnych i ukrytych
Zaburzenia mowy dziecka z zespołem Aspergera powodują takie problemy w kontakcie z otoczeniem jak: zdziwienie, lub śmiech u rówieśników, budzą naszą złość i niezrozumienie. Wynika to z tego że dzieci z ZA mają problemy z komunikacją werbalną charakteryzującą się:
- niezrozumieniem metafor, przenośni, żartów,
- niejasnym i niezrozumiałym sposobem mowy,
- nieadekwatnym tonem głosu – zbyt wysoki, lub zbyt niski,
- dosadnymi, czasem przekoloryzowanymi sformułowaniami,
- brakiem zrozumienia kontekstu wypowiedzi
- niedopasowaniem formy do sytuacji np. zwracaniem się do dorosłego w ten sam sposób jak do rówieśnika (mówienie cześć nauczycielom)
- mową konkretną i skrajnie formalną
- stereotypowym nadużywaniem niektórych słów
Logopeda w Centrum Terapii Simuli
zapraszamy na zajęcia logopedyczne indywidualne i grupowe, a także konsultacje logopedyczne. Zajęcia logopedyczne mogą być poświęcone zarówno korygowaniu wad wymowy, usprawnianiu aparatu artykulacyjnego i pracy nad budowaniem systemu językowego, jak i pracy nad komunikowaniem się dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera z wykorzystaniem metod AAC czyli komunikacji alternatywnej.
Logopedzi w zespole Simuli
Mgr Natalia Tlałka – logopeda dziecięcy
Mgr Anna Opiela – logopeda dziecięcy
Trening Jedzenia
Kurs „Sposób na niejadka” to cykl ok 10 spotkań, przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, które nie lubią jeść lub mają trudności z prawidłowym odgryzaniem, żuciem i połykaniem.
Celem warsztatów jest zbudowanie poprzez pełną akceptacji i zrozumienia postawę terapeuty, motywacji do takich działań dziecka jak m.in urozmaicenie diety i wzbogacenie jej o nowe, zdrowe produkty, przełamywanie trudności z przyjmowaniem nielubianych potraw.
W czasie wspólnych zajęć będziemy:
- O bawić się w gotowanie
- O uczyć się dobrych manier i właściwego zachowania przy stole
- O przygotowywać produkty potrzebne do zrobienia smacznego dania
- O przyrządzać kolorowe i smaczne potrawy,
- O poznawać nowe smaki, zapachy, konsystencje!
- O rozwijać wyobraźnię i kreatywność
Do uczestnictwa w spotkaniach zapraszamy także Rodziców.
W trakcie trwania kursu będziecie Państwo mieli okazję poznać proste przepisy na smaczne dania. Pokażemy też, jak w atrakcyjny i łatwy sposób zachęcić dziecko do jedzenia!
Wspólpraca ze szkołą
Konsultacje i mediacje szkolne
Współpraca ze szkołą obejmuje konsultacje terapeuty z nauczycielami, pedagogiem lub psychologiem szkolnym na terenie szkoły lub Centrum Terapii. Aby wyjść naprzeciw problemom szkolnym wynikającym z obecności dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju oraz by jak najlepiej przygotować środowisko szkolne dla dziecka ze specjalnymi potrzebami, by mogło ono efektywnie wykorzystać czas spędzony w szkole, warto skonsultować się ze specjalistą. Spotkania z psychologiem o charakterze edukacyjnym lub interwencyjnym są szczególnie przydatne w sytuacji:
- Trudności nauczyciela z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Konfliktu w klasie, którego przyczyną jest obecność dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
- Wszelkiego rodzaju konfliktów w grupach szkolnych i rodzicielskich

Centrum Terapii Simuli
TEL KOM. 534-180-555
TEL STACJONARNY: 22 396 47 04
ul. Łomiańska 26 01-685 Warszawa
poradnia@simuli.pl www.simuli.pl
Poradnia Simuli
Jestesmy pod adresem
Łomiańska 16, Warszawa
Zapraszamy